۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۲ مهر

معارفه و تکریم رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان

رئیس دانشگاه اصفهان، در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده فیزیک بر استفاده بهینه مدیران از ظرفیت های موجود تأکید و هم افزایی در کارهای علمی را از عوامل توسعه و پیشرفت دانست.


 به گزارش روابط عمومی، دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان ضمن معرفی دکتر امیر لهراسبی به عنوان رئیس دانشکده فیزیک، از زحمات دکتر ابراهیم قنبری تقدیر به عمل آورد.

 

رئیس دانشگاه در این مراسم تصریح کرد:خوشبختانه، دکتر قنبری توانستند با امکانات محدودی که داشتند،  تغییر و تحولات خوبی را در دانشکده محقق کنند.

ایشان با بیان این که دانشکده فیزیک یکی از قدیمی ترین دانشکده های دانشگاه اصفهان است اظهار کرد: این دانشکده، همواره از استادان برجسته ملی و بین المللی مطرح و شاخصی برخوردار بوده است که برای دانشگاه افتخار آفرینی کرده اند.  

دکتر هرسیج تصریح کرد:  یکی از ویژگی مهم و کلیدی مدیران، ایجاد ارتباط موثر و متقابل با دیگران و  حاکمیت آرامش، در محل مدیریت است.

مدیران نه تنها نباید خودشان مشکل ایجاد کنند، بلکه باید مشکلات را درک  و راه حل های کاربردی برای آن ارائه بدهند.

دکتر هرسیج با بیان این که، انسان مساوی با شئ نیست تصریح کرد:  مدیران باید قدرت حل مسئله داشته باشند و به محیط تحت مدیریت خود آرامش بدهند.

رئیس دانشگاه با تأکید بر هم افزایی و نقش آن در پیشبرد امور محوله و دوری از فرهنگ فردگرایی، تصریح کرد: هم افزایی در کارهای علمی از عوامل توسعه و پیشرفت است به همین خاطر،استادان ما باید تفکر جمعی داشته باشند و از فرهنگ فردگرایی پرهیز کنند

رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه دکتر قنبری را از مدیران موفقی دانست که تفکر جمعی و استفاده از ظرفیت های استادان را در اولویت کار خود، قرار داده بود.

 دکتر هرسیج تصریح کرد: مسئولیت ها و مدیریت ها همواره دست به دست می گردند و برای افرادی که دیدگاه "امانی" دارند،بسیار خوشحال کننده است، زیرا امانتی که برگردن داشتند به نحو مطلوب به فرد دیگری می سپارند. بنابراین مسئولیت ها پایدار نیست و آن چه برای رضای خدا باشد ماندگار است.

ایشان در ادامه، افزود : دکتر لهراسبی نیز از استادان جوان و در عین حال دارای مرتبه علمی بالا هستند که در کارهای اجرایی نیز بسیار موفق بوده اند.

ایشان، مدیر خوب را مدیری دانست که از همه ظرفیت ها به نحو شایسته و مطلوب استفاده و در امر ظرفیت سازی نیز موفق باشد.

دکتر هرسیج با اشاره به راه اندازی مرکز کوانتوم در دانشگاه اصفهان و الگو قراردادن دکتر رکنی زاده در مدیریت بهینه منابع، اظهار کرد: دکتر رکنی زاده از جمله مدیران موفقی هستند که توانستند در اداره مرکز کوانتوم، ظرفیت سازی کنند و رابطه بین علم و عمل را به خوبی محقق نمایند. حدود 40 نفر از دانشجویان دکتری و پسا دکتری را در این مرکز به کار گرفته اند و فعالیت های علمی بسیار خوبی را عرضه می کنند.

 

شایان ذکر است، دکتر قنبری نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت ها در دانشکده فیزیک از 12 مرداد 1401 تا کنون ، تصریح کرد: فعالیت های بسیار خوبی، در بخش های تجهیزات ، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی انجام شده است. در بخش تجهیزات 10 اتاق اضافه و تعمیر شده است. حدود 25 صندلی خریداری و 2 سالن مطالعه برای دانشجویان دختر و پسر ساخته شده است. خرید تجهیزاتی مانند کامپیوتر و  تعمیر و تجهیز بخش های مختلف دانشکده از جمله فعالیت های این بخش بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به لحاظ آموزشی نیز ، برای دانشکده ساختار تعریف کردیم. کارشناسی ارشد کوانتوم را پذیرفتیم  و سرفصل برای پذیرش دکتری تدوین و مصوب کردیم. سایت محاسباتی پرسرعت با 12 کامپیوتر برای دانشجویان دکتری راه اندازی کردیم.با راه اندازی مرکز کوانتوم ما میزبان دانشجویان دکتر رکنی زاده بودیم.

دکتر قنبری در ادامه افزود: دانشکده فیزیک میزبان ویژه جایزه مصطفی بود و همکاران نقش بسیار موثری داشتند.

وی تصریح کرد: همکاران این دانشکده موفق شدند با صنایع طرح های خوبی بگیرند‌ از جمله دکتر رکنی زاده که یک کلان طرح را گرفته اند.

وی گفت: در زمینه فرهنگی، نماز خانه دانشکده را رنگ آمیزی و  فرش ها  شستشو و نمازخانه تجهیز شده است. حدود 40 بازدید از دبیرستان های مختلف استان از دانشکده  انجام شده است. همچنین بازدیدهای موثری از شرکت ها و صنایع استان و کشور داشتیم . دکتر قنبری در ادامه برای دکتر لهراسبی آرزوی موفقیت در مسئولیت ریاست دانشکده نمود.

 

دکتر لهراسبی رئیس دانشکده فیزیک نیز ضمن تشکر از حسن اعتماد دکتر هرسیج اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با همکاری اعضای هیات علمی، کارکنان و  حمایت هیات رئیسه دانشگاه،  دانشکده را در مسیر تعالی و رشد پیش ببریم.

گفتنی است، مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده فیزیک روز سه شنبه 10 مهر 1403 با حضور دکتر هرسیج رئیس دانشگاه، جمعی از اعضای هیات رئیسه، جمعی از روسا و معاونین دانشکده ها، اعضای هیات علمی دانشکده فیزیک و کارکنان و دانشجویان در محل سالن ابوریحان دانشکده برگزار شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
تاریخ:
1403/07/11
تعداد بازدید:
181
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
تلفن: 2640-03137932128 تلفکس: 03136687396
Powered by DorsaPortal